Професія: „Бармен”

Кваліфікаційні вимоги

Повинен знати: асортимент, рецептури, технологію виготовлення, правила оформлення і    відпуску обмеженого асортименту алкогольних, слабоалкогольних коктейлів, змішаних напоїв, закусок, страв і кондитерських виробів; температурні режими подавання коктейлів, напоїв, закусок, страв; умови і терміни зберігання кулінарної продукції та покупних товарів; основи національного та безпечного харчування; правила етикету і техніку обслуговування споживачів за барною стійкою та в залі; правила роботи підприємств ресторанного господарства; правила роздрібної торгівлі алкогольними напоями; правила роздрібної торгівлі тютюновими виробами; форми розрахунку із споживачами, в тому числі за кредитними картками; порядок оформлення рахунків і розрахунку по них із споживачами; правила експлуатації відповідних видів технологічного обладнання, РРО, виробничого інвентарю, інструменту, ваговимірювальних приладів, посуду, їх призначення та використання в технологічному процесі; правила експлуатації відео та аудіотехніки; іноземну мову міжнародного спілкування в межах розмовного мінімуму; правила і норми охорони праці, протипожежного захисту, виробничої санітарії та особистої гігієни.

Повинен уміти: обслуговувати споживачів: пропонувати, показувати, реалізовувати готові до споживання безалкогольні, слабоалкогольні напої (пиво, фруктові та мінеральні води, соки), кондитерські вироби, закуски, страви. Готувати обмежений асортимент алкогольних та безалкогольних напоїв, змішаних напоїв, холодних і горячих страв, закусок. Складати заявки та отримувати напої, кулінарну продукцію та покупні товари. Відбракувати неякісні товари за органолептичними показниками. Забезпечувати зберігання напоїв, кулінарної продукції та покупних товарів відповідно до термінів і режиму зберігання. Оформляти вітрини та барну стійку, утримувати їх у належному стані. Експлуатувати та обслуговувати аудіо та відеоапаратуру. Контролювати додержання споживачами культури поведінки. Вести необхідний облік, складати та здавати товарні звіти. Підраховувати та здавати гроші.

4. Загальнопрофесійні вимоги

Повинен:

а)  раціонально та ефективно організовувати працю на робочому місці;

б)  дотримовуватись норм технологічного процесу;

в)  не допускати браку в роботі;

г) проходити медичне обстеження;

д) знати й виконувати вимоги нормативних актів про охорону праці й навколишнього середовища, дотримуватись норм, методів і прийомів безпечного ведення робіт;

е) використовувати в разі необхідності засоби попередження і усунення природних і непередбачених негативних явищ (пожежі, аварії, повені тощо);

є)  знати основи  інформаційних технологій.

5. Сфера професійного використання випускника

Ресторанне господарства.

Загальні роботи з обслуговування споживачів у підприємствах ресторанного господарства.

Виготовлення напоїв та змішаних напоїв.

1.      Професія — 5123 "Офіціант”

Повинен знати:

-        асортимент, рецептури, технологію виготовлення страв і напоїв;

-        кулінарну характеристику страв і напоїв; правила і технічні прийоми обслуговування споживачів;

-        форми складання серветок;

-        правила оформлення столу квітами;

-        види меню, порядок запису страв і напоїв в меню;

-        правила і порядок подавання страв і напоїв, вимоги до їх оформлення і температури;

-        відповідність асортименту вино-горілчаних виробів характеру страв;

-        порядок оформлення рахунків та форми розрахунку із споживачами, в тому числі за кредитними картками;

-        види і призначення посуду, приборів, столової білизни, способи їх зберігання;

-        правила експлуатації відповідних видів торгівельно-технологічного обладнання, ЕККА, виробничого інвентарю, інструменту, ваговимірювальних приладів, їх призначення та використання в технологічному процесі;

-        правила роботи  закладів ресторанного господарства;

-        санітарні правила для  закладів ресторанного господарства;

-        правила роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами;

-        основи психології;

-        принципи професійної етики;

-        іноземну мову в межах розмовного мінімуму;

-        правила і норми охорони праці, протипожежного захисту, виробничої санітарії та особистої гігієни.

-        економічні досягнення необхідні для успішного виконання професійних завдань і обов’язків;

Повинен уміти:

-        готувати зал до обслуговування споживачів, отримувати посуд, прибори, столову білизну;

-        полірувати посуд, прибори;

-        складати серветки різними способами;

-        здійснювати попередню сервіровку столів;

-        приймати замовлення від споживачів;

-        отримувати страви в роздавальні та в буфеті;

-        подавати страви і напої;

-        обслуговувати неофіційні банкети;

-        оформляти рахунки і розраховуватися по них із споживачами;

-        прибирати використаний посуд та прибори;

-        замінювати столову білизну.

2.      Загальнопрофесійні вимоги

3.      Повинен:

а)      раціонально та ефективно організовувати працю на робочому місцйі;

б)     дтримуватись норм технологічного процесу;

в)      не допускати браку в роботі;

г)      знати й виконувати вимоги нормативних актів про охорону праці й навколишноього середовища, додержуватись норм, методів і прийомів безпечного ведення робіт;

д)     використовувати в разі необхідності засоби попередження і усунення природних і непередбачених негативних явищ (пожежі, аварії, повені, тощо);

е)      знати інформаційні технології;

ж)    правові питання галузі.

4.      Сфера професійного використання випускника: торгівля та заклади ресторанного господарства. Загальні роботи з обслуговування споживачів в закладах ресторанного господарства.