Агент з організації туризму
Завдання та обов'язки. Виконує роботи, пов’язанi з реалiзацiєю комплексу туристичних послуг; є представником суб’єкта туристичної дiяльностi i виступає вiд його iменi; дiє вiдповiдно до законодавства України про туризм та iнших нормативних актів органів виконавчої влади в цiй галузi; працює пiд керiвництвом професiонала з туристичної дiяльностi.
Вивчає вiтчизняний та зарубiжний ринок туристичних послуг, характеристики об’єктiв туристичної iндустрiї; робить аналiз змiсту, вартостi, особливостей послуг готелiв, музеїв, транспортних пiдприємств. Бере участь у розробцi внутрiшнiх та мiжнародних маршрутiв; самостiйно здiйснює пiдготовку даних для складання кошторисiв турiв або екскурсiй; виконує рекламну дiяльнiсть з метою залучення громадян до оздоровлення, рацiонального використання вiльного часу, проведення змiстовного дозвiлля, ознайомлення з iсторико-культурною спадщиною, природним середовищем; надає повну iнформацiю про обсяг, умови та якiсть туристичних послуг, що пропонуються суб’єктом туристичної дiяльностi.
Самостiйно веде облiк заявок i договорiв на проведення турiв або екскурсiй i складає вiдповiдну звiтнiсть; бере участь в оформленнi угод iз споживачами туристичних послуг, туристичних ваучерiв, путiвок, маршрутних книжок, iнших документiв, що визначають статус туристiв i є основою для здiйснення туру або екскурсiї; забезпечує своєчасне придбання проїзних документiв для груп туристiв, виконує iншi обов’язки, покладенi на нього суб’єктом туристичної дiяльностi.
Повинен знати: законодавство України про туризм, нормативнi акти органiв виконавчої влади в цiй галузi, мiжнароднi договори i угоди щодо туризму, в яких бере участь Україна; види туризму та правила розробки туристичних маршрутiв; основи органiзацiї готельного господарства та туркомплексiв, основнi положення економiки туризму; правила складання кошторисiв турiв та екскурсiй; способи вивчення попиту на туристичнi послуги та правила органiзацiї рекламних заходiв; порядок органiзацiї й умов проведення турiв та екскурсiй, обслуговування туристiв; особливостi туристичних маршрутiв та тематику екскурсiй; вартiсть турiв та iнших послуг; що надаються суб’єктом туристичної дiяльностi; порядок оформлення документiв на туристичне обслуговування.
Квалiфiкацiйнi вимоги: неповна вища освiта вiдповiдного напряму пiдготовки (молодший спецiалiст) або професiйно-технiчна освiта. Без вимог до стажу роботи.
Приклади робіт
- Організовувати робоче місце.
- Здійснювати робочі операції з оргтехнікою туристичного офісу.
- Виконувати роботу в команді, під керівництвом директора.
- Вести ділову документацію туристичного підприємства, зберігати і вилучати інформацію.
- Опрацьовувати текстові та графічні документи.
- Створювати клієнтську базу.
- Розробляти бланк анкети на визначення туристичного попиту.
- Вести телефонні переговори, здійснювати прийом та відправлення електронних повідомлень.
- Реєструвати, обробляти та розсилати кореспонденцію.
- Працювати в мережі Інтернет.
- Співпрацювати з туроператорами.
- Надавати інформацію про туристичні маршрути, тури та програми обслуговування туристів на маршруті.
- Надавати необхідну інформацію щодо екскурсійних подорожей та програм.
- Оформляти та видавати технологічну документацію (інформаційний листок, ваучер, путівку, квитки).
- Оформляти візові анкети.
- Дотримуватися правил міжособистісного спілкування з клієнтом.
- Надавати інформацію клієнтам з особливими потребами.
- Збирати, обробляти, аналізувати довідкові матеріали щодо турів.
- Користуватися розкладами туристичних подій, ваучерами, туристичними програмами, путівниками, професійними публікаціями, рекламними матеріалами.
- Працювати з електронною поштою, глобальними та локальними телекомунікаційними системами.
- Оформляти туристичну документацію: приймати замовлення на туристичний пакет, оформляти договір на туристичне обслуговування, знайомити з умовами договору на туристичне обслуговування, умовами і термінами анулювання, штрафними санкціями, обов’язками та правами сторін, форс-мажорними обставинами.
- Надавати інформацію щодо оформлення паспортно-візових формальностей, оформлення віз у посольствах або консульствах.
- Надавати інформацію щодо правил виїзду/в'їзду, санітарних та митних формальностей.
- Ознайомити з умовами та особливостями використання транспортних документів (квитки).
- Бронювати та оформляти послуги з компаніями-перевізниками (авіа-, залізничні, авто, круїзні судна тощо).
- Бронювати та оформляти послуги з компаніями-постачальниками послуг проживання.
- Бронювати та оформляти послуги з компаніями-постачальниками послуг харчування.
- Бронювати та оформляти послуги з компаніями-постачальниками послуг трансферу.
- Бронювати та оформляти послуги з компаніями-постачальниками екскурсійних послуг.
- Здійснювати продаж туру, в тому числі по-телефону, через мережу Інтернет тощо.
- Приймати участь в рекламних компаніях, презентаціях, спеціалізованих виставках.
- Розробляти туристичні рекламні матеріали.
- Розповсюджувати туристичні рекламні матеріали.
2. Вимоги до освітнього, освітньо-кваліфікаційного рівнів, професійної кваліфікації осіб, які навчатимуться за професією Агент з організації туризму
2.1. При вступі на навчання
Повна загальна середня освіта.
2.2. Після закінчення навчання
Повна загальна середня освіта, професійна (професійно-технічна) освіта або неповна вища освіта (молодший спеціаліст), освітньо-кваліфікаційний рівень «кваліфікований робітник» за професією Агент з організації туризму.
Адміністратор
І. Освітньо-кваліфікаційна характеристика випускника професійно-технічного навчального закладу
(підприємства, установи та організації, що здійснюють (або забезпечують) підготовку (підвищення кваліфікації) кваліфікованих робітників)
- Професія: Адміністратор
2. Кваліфікація: адміністратор (IV рівень НРК)
- Професійні вимоги
Завдання та обов'язки. Забезпечує роботу з ефективного і культурного обслуговування відвідувачів. Створює для них комфортні умови. Здійснює контроль за збереженням матеріальних цінностей. Консультує відвідувачів з питань наявних послуг. Вживає заходів щодо запобігання і ліквідації конфліктних ситуацій. Розглядає претензії, пов'язані з незадовільним обслуговуванням відвідувачів, і вживає відповідних організаційно-технічних заходів. Здійснює контроль за раціональним оформленням приміщень, стежить за оновленням і станом реклами в приміщеннях і на будівлі. Забезпечує чистоту і порядок у приміщеннях і на прилеглих до них територіях. Контролює додержання робітниками підприємства, установи, організації (далі - підприємство) трудової і виробничої дисципліни, правил і норм охорони праці, вимог виробничої санітарії і гігієни, протипожежного захисту. Інформує керівництво підприємства про наявні недоліки в організації обслуговування відвідувачів, вживає заходів щодо їх ліквідації, здійснює контроль за виконанням працівниками вказівок керівництва підприємства.
Стежить за дотриманням нормативних документів, що стосуються адміністрування підприємства. Бере участь у формуванні управлінських рішень підприємства. Бере участь у здійсненні моніторингу ефективності стратегії підприємства. Подає пропозиції керівництву щодо покращення роботи підприємства. Робить замовлення необхідних для роботи ресурсів та контролює їх використання. Бере участь у налагодженні зв’язків з діловими партнерами. Контролює своєчасне виконання договірних зобов’язань. Бере участь в організації та проведенні презентацій та переговорів. Бере участь у ціноутворенні на товари/продукцію/послуги підприємства. Веде оперативну звітність щодо роботи довіреного підрозділу. Працює над попередженням виникнення конфліктних ситуацій в колективі.
Повинен знати:постанови, розпорядження, накази та інші нормативні документи і керівні матеріали, які стосуються організації підприємства; організаційну структуру управління підприємства; права і обов'язки працівників, режим їх роботи; правила і методи організації процесу обслуговування відвідувачів; асортимент послуг, що реалізуються; основи маркетингу; основи професійних продажів; принципи планування та оформлення приміщень, вітрин, організації реклами; основи естетики, етики, психології та обслуговування відвідувачів; основи економіки, організації праці й управління; основи законодавства про працю.
Основи документознавства і діловедення; основи страхування господарської діяльності підприємства; основи аналітики банківської надійності; правила техніки безпеки, виробничої санітарії і гігієни, протипожежної безпеки.
Кваліфікаційні вимоги
Старший адміністратор: неповна вища освіта (молодший спеціаліст) і стаж роботи за професією адміністратора не менше 1 року або повна загальна середня освіта та професійно-технічна освіта і стаж роботи за професією адміністратора - не менше 2 років.
Адміністратор: неповна вища освіта (молодший спеціаліст) або повна загальна середня освіта та професійно-технічна освіта. Без вимог до стажу роботи.
Покоївка
Освітньо-кваліфікаційна характеристика випускника професійно-технічного навчального закладу
(підприємства, установи та організації, що здійснюють (або забезпечують) підготовку (підвищення кваліфікації) кваліфікованих робітників).
1. Професія: 5142 Покоївка
2. Кваліфікація: покоївка 1-го розряду
3. Кваліфікаційні вимоги
Повинен знати:
правила користування готелями та надання готельних послуг;
правила внутрішнього розпорядку в готелі;
технологію, періодичність, кількість, час прибирання номерів і приміщень загального користування готелю;
склад і призначення обслуговуючого обладнання та пристроїв, правила їх екплуатації;
асортимент та норми використання хімічних миючих засобів та засобів чищення для різних видів робіт;
розташування місцевої запірної арматури і протипожежного обладнання; правила і норми охорони праці і виробничої санітарії;
розміщення номерного фонду готелю, запасних виходів;
основи електротехніки, галузевої економіки і підприємництва, правових знань, трудового законодавства.
Повинен вміти:
здійснювати генеральне прибирання номерів та приміщень згідно з прийнятою технологією та періодичністю;
замінювати постільну білизну, рушники та своєчасно поповнювати і контролювати наявність необхідних засобів гігієни, рекламних матеріалів після кожного виїзду мешканця, а в разі тривалого проживання у терміни, які передбачені «Правилами користування готелями та надання готельних послуг», прибирати ліжка;
приймати замовлення від мешканців на побутові послуги та забезпечувати їх своєчасне виконання;
у разі несправності меблів, телевізора, холодильника, телефонного апарату, освітлювальних приладів, сантехнічного та іншого обладнання номерів подавати заявку диспечеру служби готельного господарства або адміністратору для проведення ремонту відповідними спеціалістами;
у разі виявленого зіпсованого мешканцями майна та обладнання готелю інформувати про це диспечера служби готельного господарства;
доцільно використовувати інвентар з прибирання, його збереження та утримання в належному стані;
спілкуватися із проживаючими та відвідувачами, не вступати в суперечки при вирішенні непорозумінь;
слідкувати за безпекою перебування гостей та їхнього майна в номерах;
стежити за своєю зовнішністю, носити форменний одяг;
дотримуватися правил безпечного виконання робіт із застосуванням електроприладів, драбини тощо.
4. Загальнопрофесійні вимоги
Повинен:
раціонально організовувати та ефективно використовувати робоче місце;
дотримуватися норм технологічного процесу;
не допускати браку в роботі;
знати і виконувати вимоги нормативних актів про охорону праці і навколишнього середовища, дотримуватись норм, методів і прийомів безпечного ведення робіт;
використовувати, в разі необхідності, засоби попередження і усунення природних і непередбачених негативних явищ (пожежі, аварії, повені тощо);
знати інформаційні технології в обсязі, що є необхідним для виконання професійних обов’язків;
володіти обсягом знань з правових питань галузі, основ ведення підприємницької діяльності, державної реєстрації суб’єктів підприємницької діяльності та трудового законодавства в межах професійної діяльності.
5. Вимоги до освітнього, освітньо-кваліфікаційного рівнів кваліфікації осіб
5.1. При вступі на навчання
повна або базова загальна середня освіта.
5.2. Після закінченні навчання
повна або базова загальна середня освіта, професіно-технічна освіта, освітньо-кваліфікаційний рівень «кваліфікований робітник» за професією Покоївка 1-го розряду; короткострокове навчання або інструктаж; без вимог до стажу роботи.
6. Сфера професійного використання випускника
Тимчасове розміщування та організація харчування. Діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщування. (КВЕД 2010, секція - I, клас - 55.10).
7. Специфічні вимоги
7.1. Вік: прийняття на роботу здійснюється після закінчення строку навчання відповідно до законодавства
7.2. Стать: жіноча, чоловіча (обмеження отримання професії по статевій приналежності визначається переліком важких робіт і робіт із шкідливими та небезпечними умовами праці, на яких забороняється використання праці жінок, затверджених наказом МОЗ України № 256 від 29.12.1993).
7.3. Медичні обмеження.